V Izraeli byla odvysílána vůbec první reklama podporující vegany. Hlavní roli si v ní zahrálo roztomilé jehňátko, řezník s obřím nožem a pár, který si přeje extra čerstvé maso. Spot připraven mezinárodní charitativní organizací Vegan Friendly, která se snaží pomoci zastavit týrání zvířat a zpomalit změnu klimatu, vyvolal pobouření, ale i vlnu nadšení.
V reklamě se prochází mladý pár v obchodě s potravinami a chce si koupit „extra čerstvé“ jehněčí. Poté, co žena u pultu s masem znovu zdůrazní, že si přeje pouze extra čerstvé jehněčí, vyjde řezník s živým jehnětem a strčí ho šokované dámě přímo do náruče, což oba z páru značně vyvede z míry.
Spojení mezi zvířaty a masem
Krátké video pak apeluje na diváky, aby navázali spojení mezi masem, které jíme, a zvířaty, z nichž pochází. Zdůrazňuje také, že více než milion lidí v Izraeli již spojení navázalo kývnutím na veganský nebo vegetariánský životní styl.
Reklama byla odvysílána během jednoho z nejpopulárnějších programů izraelské televizní historie a odhaduje se, že ji zhlédlo asi 3 miliony lidí, což je 35 procent populace Izraele. Provokativní spot, jenž vyvolal řadu protichůdných reakcí, byl vytvořen mezinárodní charitativní organizací Vegan Friendly, jejímž posláním je propagovat rostlinnou stravu s cílem zastavit týrání zvířat a zpomalit změnu klimatu. Má upozorňovat na otázku veganství v širším kontextu a klade si za cíl ovlivnit veřejnost k tomu, aby při výběru supermarketu zvolili jinou volbu. V neposlední řadě má pak také podpořit jedince, kteří si už vybrali veganský životní styl, aby se cítili zastoupeni na televizní obrazovce.
A těch není málo, jelikož Izrael byl v minulosti přezdíván za veganské hlavní město světa, protože má na počet obyvatel více veganů než kterákoli jiná země.