Když o Michaele Seewald, zakladatelce multimediální společnosti V24 Media a vydavatelce Vogue CS, pátráte na internetu, mnoho osobních informací nenajdete. Podobně opatrná je i v kontaktu mezi čtyřma očima, během něhož váží každé slovo. O to větší radost máte, když vám do svého pečlivě chráněného soukromí dovolí nahlédnout alespoň na chvilku.
Plno lidí možná napadne stejná otázka: Proč se úspěšná právnička rozhodne vydávat česko-slovenskou edici módního magazínu Vogue?
Asi vás to překvapí, ale nápad vydávat Vogue vznikl spontánně při večeři se známými. Tehdy je zaujalo, s jakým nadšením mluvím o módě, uměleckém a mediálním světě. Ptali se mě, proč všechny tyto vášně nespojím do jedné a nepustím se do vydávání módní bible, která v Česku do té doby chyběla. Hned druhý den jsem se intenzivně vrhla do práce a od té doby jsem nepřestala.
Jak se vám pracuje a tvoří v době, kdy printová média kvůli koronaviru a dalším faktorům spíše trpí?
Ačkoli Covid-19 přinesl určité výzvy takřka pro jakékoli podnikání, je také významnou příležitostí ke změně způsobu, jakým funguje vydávání módních časopisů a celý mediální segment. Současnou situaci vnímám jako jedinečnou příležitost k narušení ustálené praxe, která jednoduše nefungovala a měla se už dávno změnit. Ráda říkávám – staré pryč, nové sem! Pokud jde o kreativitu a tisk, současné prostředí vytvořilo mnoho příležitostí, jak být kreativní zcela nečekaným způsobem.
Můžete být konkrétnější?
Za všechno mluví jeden příklad z loňského léta, kdy jsme fotografovali americkou modelku, návrhářku a podnikatelku Kylie Jenner pro tištěné vydání Vogue CS. Bylo to pravděpodobně na vrcholu pandemie ve Spojených státech s významnými omezeními v Kalifornii, kde Kylie žije. A tak nám nezbývalo, než najít novou cestu a vytvořit náhradní způsob focení přes Zoom vlastním iPhonem modelky. Zatímco se Kylie na západním pobřeží probouzela, náš tým v Evropě už několik hodin pracoval. Všem jsem volala a říkala jim, že se chystáme přepsat dějiny. Ikoničtí Morelli Brothers v Miláně spolu s naším tvůrčím týmem v Praze fotili Kylie pomocí Zoomu a iPhonu v její vlastní ložnici. V době, kdy chod takřka celého světa zastavil lockdown, jsme vytvořili jedinečný náhradní způsob focení. Návratnost této investice se zcela vymyká jakýmkoli tabulkám. Výsledek byl skvělý a zpráva o tom, že česko-slovenský Vogue nafotil obálku pomocí iPhonu, obletěla svět.
Pohybujete se ve světě lifestylu, kterému často vládne určitá dávka přetvářky a pokrytectví. Jak se s ní vyrovnáváte?
Mediální průmysl byl vždy tvrdý byznys. Musíte mít hroší kůži a vášeň, vytrvalost a touhu vyhrát. Pokud jde o další často opakované nesmysly – kdykoli se o Vogue CS mluví, ať už pozitivně, nebo jinak, jsme tím nadšeni. Žádné jiné publikaci se nedostává takové pozornosti.