Značka luxusního oblečení a doplňků Gucci nezažívá úplně šťastné období. V jejich zimní kolekci se totiž objevil kousek, který zvedl ze židle nejen „obyčejné“ lidi černé pleti, ale také celou řadu celebrit, jako jsou například rappeři T.I., 50 Cent a Soulja Boy. Právě ti se do značky pustili přes ostré vzkazy ve videích umístěných na sociálních sítích. A co veřejnost tak pobouřilo? Jednalo se o černý dámský svetr s velkým rolákem, který když se natáhne přes ústa a nos, objeví se velký a sytě červený otvor na pusu. Právě to mnohým připomínalo takzvaný „blackface“. Což je líčení, které dříve používali bělošští komici, když se přestrojovali za černochy za účelem je zesměšňovat.
A přesně tento druh parodování černochů mnozí Američané vnímají jako jeden z největších symbolů rasismu. Není tak divu, že po obrovském nátlaku na sociálních sítích, kdy uživatelé mimo jiné vybízeli i k bojkotu značky, firma svetr za 890 dolarů stáhla z prodeje a veřejně se omluvila. Loni čelilo podobnému obvinění hned několik dalších značek, jako například Prada, která musela odstranit z prodejen sošky a klíčenky s černou opičkou s velkými rudými rty. S velkou odezvou se pak nesetkaly ani Gucci tenisky s ošoupaným vzhledem v přepočtu za sedmnáct tisíc korun, které jsou dokonce prodávány o pět tisíc korun dráž ten ty, které jako obnošené nevypadají. Lidé se trendu, který už se dříve v kolekcích jiných značek objevil, vysmívají a nechápou, proč by měli platit obrovské sumy peněz za něco, co vypadá špinavě. Můžeme tak jen s napětím čekat, s čím dalším přijde dosud oblíbená značka v následujících měsících.