Zorka Hejdová odmoderuje tiskovku o komínech i televizní seznamku na tropickém ostrově. Schopnost improvizovat jí vysloužila přezdívku Leoš Mareš v sukních. Stejně pohotová je i na Instagramu, kde jí autenticita a záliba v módě přinesly přes 300 tisíc followerů.
Tři sta tisíc sledujících, to už je jako velké české město. Jaký je to pocit?
Před pěti lety jsem měla sto tisíc sledujících a v té době bych vám řekla, že tři sta tisíc je sen. Teď už na to tolik netlačím, mám priority jinde. Záleží mi spíš na tom, jaká komunita mě sleduje. Protože ne všichni, co vás sledují, vám fandí. Čím víc lidí, tím víc názorů. A tím víc hejtů. Možná budu mít radši míň sledujících, ale takové, kteří ctí můj pohled na život. Mít milion followerů musí být super, ale není to můj cíl, ke kterému nějak aktivně směřuju.
Na Instagramu jste hodně aktivní, jak váš muž Míra snáší pozici instamanžela s foťákem v ruce?
Teď už dobře. Dřív mi „musel“ fotit všechno, dnes minimum, dost jsem to osekala. Není to jeho oblíbená disciplína, ale musím říct, že už se dost zlepšil a ví, jak chci, aby to vypadalo (smích). Ale většinu věcí fotím s fotografkou. Pokud chci obsah na úrovni, znamená to, že si najmu vizážistku, kameramanku, která vše natočí a sestříhá, fotografa… To všechno člověk samozřejmě platí. Část peněz, kterou si vydělám, putuje týmu. Dávno to není tak, že si člověk sám cvakne fotku v obýváku.
Instagram vás dnes živí víc než moderování.
Jak se to vezme. Jsou to mnohdy spojené nádoby a jde to ruku v ruce. Často dělám pro klienta kampaň na sociální síti a zároveň moderuji nějakou akci a dává to smysl na obě strany. Ale je pravda, že pokud vynechám třeba honorář za televizní show tak velkého formátu, jako je Love Island, a vzali bychom honorář za jednu odmoderovanou akci versus honorář za kampaň na Instagramu, víc peněz mi „bohužel“ vydělá to druhé. Ale jsem především moderátorka a bráním se škatulce influencerka na prvním místě. Dejte ji prosím až na druhé.
Jaká je dnes vaše cena?
Hodně záleží na objemu kampaně. Pokud se bavíme o jednom postu, je to částka pod sto tisíc. Celoroční kampaně jsou v řádech statisíců, a pokud jde o opravdu velkou kampaň, kdy nejde jen o Instagram, ale součástí jsou třeba i billboardy nebo televizní reklama, tak se můžeme dostat na částku přes milion.
Když se vrátím k moderování a vaší nálepce Leoš Mareš v sukních, v čem myslíte, že je vaše síla?
Možná v tom, že žen moderátorek není v komerční sféře moc. A pak asi ve spontánnosti, umění improvizace a smyslu pro humor.
Proč je moderátorek málo?
Vlastně nevím. Možná je to tím, že je moderátor exhibicionista, musí být suverénní, protože když je na akci několik tisíc lidí a vy to z pódia řídíte, chce to odvahu a tu má možná víc mužů než žen. Každopádně se cítím silná v tom, že dnes už dokážu odmoderovat téměř cokoliv. V Česku je spousta holek, které chtějí moderovat, ale stojí na pódiu a předčítají z papíru. I tahle fáze je na té cestě důležitá, ale horší je, když se z ní nedostanete a jste navždy čtenář. Já osobně nejraději mluvím z hlavy.
Nebojíte se, že přijde okno?
Fuckupů se nebojím, já jsem jedenáct let moderovala Snídani s Novou a ráno člověk nebývá úplně ve formě, naučila jsem se rychle vybrušovat z chyb. Právě Snídaně byla tou nejlepší školou improvizace.
3 komentáře
Pingback: Czech Social Awards: Je čas nominovat své favority! - WHAT news