Když byla v roce 2018 Helen Addis diagnostikována rakovina prsu, postupně přišla o ňadra i vlasy. Musela ale také kompletně překopat svou kosmetickou taštičku a začít používat jen velmi šetrné produkty. Zorientovat se v nespočtu výrobků pro ni ale bylo obrovským problémem, a tak se britská televizní producentka rozhodla ušetřit stejně nemocným hodiny studování příbalových letáků a založila The C-List, úplně první platformu zabývající se krásou, která je zaměřena jen na jedince s rakovinou. Stránka má pomáhat s výběrem kosmetiky, vyprávět životní příběhy i předávat cenné rady, tipy a triky, jak si i v těžkém životním období udržet pocit ženskosti a nadhled.
Asi znáte lifestylovou platformu, kterou založila herečka Gwyneth Paltrow. Jmenuje se Goop a věnuje se převážně poradenství v oblasti krásy a zdravého životního stylu. Podobný koncept má i The C-List, jenže je věnován pouze jedincům trpícím rakovinou. Jak uvedl magazín Stylist, projekt mají na svědomí dvě Britky, které se rozhodly ukázat, že i přes zákeřnou nemoc si každá žena může zachovat svou smyslnost a dobrý pocit sama ze sebe.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Myšlenka vzešla z osobní zkušenosti jedné ze zakladatelek, Helen Addis, které byla v roce 2018 diagnostikována rakovina. „Když mi bylo řečeno, že mám agresivní formu rakoviny prsu, byla jsem zdrcena. Přišla jsem o prsa i vlasy. Pak mi můj lékař doporučil, abych začala používat úplně jiné kosmetické výrobky, což pro mě byla další rána. Ve svých devětatřiceti letech jsem totiž vnímala jako velmi důležité, abych se stále cítila co nejlépe. A tak jsem se snažila najít produkty, které bych mohla používat a vyhovovaly mým požadavkům. Jenže na krabičkách i v popisech často chybělo vhodné označení a zorientovat se v takovém množství výrobků bylo opravdu těžké,” přiznala Helen pro britský magazín, jaké pocity stály za vytvořením platformy, která je dokonalým průvodcem kosmetickými výrobky, které můžete bez problémů používat, pokud právě procházíte léčbou rakoviny.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Na stránce tak najdete například detailní popisy vhodných značek i produktů, obchod s šetrnými přípravky pro líčení, péči o pleť, vlasy, nehty, interiérové vůně nebo potřeby do koupele. Jelikož si ale Helen Addis k projektu přizvala také vizážistku a úspěšnou autorku knih Lisu Potter-Dixon, u kosmetických produktů to nekončí. Web totiž nabízí i spoustu tipů a triků, jak se i během zákeřné nemoci udělat krásnou. A zabrousit můžete i do části, kde lidé bojující s rakovinou sdílejí své příběhy a rady, jako je například doporučení, jak o onemocnění říci svým dětem, aby informaci dobře vstřebaly. Právě Helen, která dnes podporuje například i charitativní organizaci Future Dreams, jež získává finanční prostředky pro ty, kteří s rakovinou prsu bojují, totiž v minulosti čelila situacím, kdy se její syn bál chodit do školy, protože si myslel, že až se z ní vrátí, maminka už bude mrtvá.