Co vám on-line svět dává a co bere? Na to nám odpověděly také zakladatelka ankety Social Awards Michaela Derynková, lektorka Janka Chudlíková, vítězka MasterChef Kristína Nemčková a influencerka Anežka Chudlíková. Všechny osobnosti se objeví na Czech Social Awards, které se budou udílet už zítra, v úterý 7. června v Praze.
Míra Hejda
„Sociální sítě mi dávají kupu inspirace, motivaci a v neposlední řadě i radost ze zážitků ostatních. Baví mě pozorovat, jak umí spojit lidi nejen v rámci České republiky, ale po celém světě. Využívám je denně i pro svoji práci, například pro pořad Osobní řidič. To vše se pak spojí v ději pro televizní pořad. Síla sociálních sítí je ale i obchodní. Velmi často je využívám pro naše televizní klienty, kterým nachystáme TV pořad, ale zároveň ho umíme dobře zacílit pro sledovanost diváků i z Instagramu. Dokonce jsem nedávno díky zmínce na IG prodal za dvě hodiny své porsche. A co mi berou? Někdy je to čas a občas i iluze, že ostatní lidé mají sítě ze stejného důvodu jako já.“
Mezi lety 2014 a 2020 moderoval s manželkou Zorkou televizní pořad Snídaně s Novou. V roce 2008 spustil svoji vlastní talkshow Limuzína s Mírou Hejdou, která se na Óčku Star vysílá dodnes. Věnuje se také podnikatelské a producentské činnosti. V současné době vyrábí jeden z nejoblíbenějších televizních formátů o autech – pořad Osobní řidič, který můžete znát z Prima Cool. Je majitelem a generálním ředitelem skupiny Living media. Více info: @mirahejda
Michaela Derynková
„Sociální sítě mi jednoznačně dávají inspiraci a spoustu příležitostí k sebevzdělávání. Je to podobné jako u jídla. Kvalita nás ovlivňuje. Je důležité, jakou bublinu si na sítích vytvoříme a koho sledujeme. Sociální sítě jsou dobrý sluha, ale zlý pán. Je prokázáno, jak velký vliv mají na naše uvažování, sebevědomí i rozhodování. Proto je pro mě prioritou si vědomě vybírat, s kým trávím svůj čas i na sítích. A rozhodně se vyhýbám prázdnému scrollování.“
Založila anketu Social Awards, která oceňuje inspirativní osobnosti na sociálních sítích. Zároveň je zakladatelkou první české influencerské agentury Imedium, s. r. o., která se specializuje na talent management a influencer marketing. Michaela ráda investuje do společností, za kterými stojí talentované osobnosti, a pomáhá jim s realizací jejich podnikatelského záměru. Miluje jízdu na koni a nejraději tráví čas se svými dětmi. Více info: @czechsocialawards
Anežka Chudlíková
„Sociální sítě mi daly a dávají hodně. Nejdříve jsem si na nich vybudovala komunitu #anybabes (prvotně hlavně přes YouTube) a později jsem díky tomu mohla založit svoji vlastní kosmetickou značku. Zároveň jsou pro mě místem nejen pro práci, ale hlavně pro vlastní tvorbu a seberealizaci. Je to nejrychlejší způsob, jak získávat informace o tom, co se ve světě děje. Mám díky nim větší rozhled a učím se novým věcem. Obecně lidem sociální sítě berou čas v realitě a je lehké se jimi nechat unést. Já jako tvůrce se snažím držet balanc mezi prací na sítích, zábavou na TikToku a reálným životem. Musím přiznat, že mi sociální sítě vzaly i soukromí, ale vím, že to k mé práci patří.“
Anežka alias NOT SO FUNNY ANY vystudovala střední uměleckou školu v oboru výtvarná fotografie a v roce 2015 natočila své první video na YouTube. Tím začala její influencerská dráha, která vedla k založení vlastní kosmetické značky NOT SO FUNNY ANY beauty. Její produkty jsou veganské, netestují se na zvířatech a vyrábí se v České republice. S přítelem, hudebníkem, který tvoří pod jménem AMCO, právě přemýšlí o stěhování do New Yorku. Více info: @notsofunnyany
Kristína Nemčková
„Sociální sítě pod mým profilem Made by Kristína vnímám jako svoji prezentační platformu, kde od začátku komunikuji hlavně jídlo a snažím se ukázat svoji cestu za sny. Je to jako fotoalbum, kterým si listuji, a vidím jednotlivé dílčí úspěchy, své vlastní pokroky, a to mě vždy motivuje pokračovat na cestě, po které jsem se vydala. Mně osobně přináší sociální sítě inspiraci. Dávají mi možnost nahlédnout pod ruce kuchařských idolů, které sleduji, a pozorovat jejich nová jídla, nebo místa, která bych ráda jednou navštívila. Každá mince má ale dvě strany. Sociální sítě mi rozhodně berou čas, který je pro mně momentálně opravdu vzácný. Pracuji dlouhé směny v londýnské michelinské restauraci Story a po práci nemám energii cokoliv kreativně tvořit. Proto si o to víc vážím publika, které mě sleduje a nevyžaduje každodenní aktivitu na mém profilu.“
Možná ji znáte jako nejmladší vítězku soutěže MasterChef Česko 2019 nebo ji sledujete na sociálních sítích pod profilem Made by Kristína. Možná také vaříte podle její kuchařské knihy #UPGRADE plné inovativních českých a slovenských receptů. Jejím největším snem je vést restauraci a jednou se dotknout michelinských hvězd. Vzdělání v oboru si hned po maturitě doplnila na londýnské kuchařské akademii Le Cordon Bleu a právě získává praxi v michelinské restauraci Story v Londýně. Více info: @made_by_kristina
Janka Chudlíková
„Sítě jsou úžasný dar, pokud se je naučíme používat správným způsobem. Mně osobně dávají možnost prezentovat svou práci veřejnosti, sdílet podobné názory a vidění světa s dalšími lidmi, inspirovat se nápady a názory, vzdělávat se – a to napříč celým světem. Má to i svůj rub v tom, že mě sdílení mých projektů a sledování trendů a spřízněných tvůrců stojí čas. Jinak mi neberou nic. Já osobně totiž volím, koho budu sledovat a koho ne, a tím si tvořím vlastní kreativní, laskavou a obohacující virtuální společnost.“
Školí, přednáší, koučuje a inspiruje druhé. Osobnímu rozvoji se věnuje už téměř třicet let. Vzdělává lidi v českých i zahraničních firmách a svoje služby nabízí i široké veřejnosti. Aktivně se zajímá o neurovědu, psychologii a filozofii. Připravovala rozvojové projekty a individuální koučink pro klienty, jako jsou Deloitte, Red Bull, Vodafone a další. Více info: @jankachudlikova