Britská kapela, která 30. 7. odehrála koncert v pražských Letňanech, přidala dva termíny na únor 2024 a lístky rychle mizí. Charitativní linkou turné je zaměření na boj proti znečištění planety.
Koncertní šňůra odstartovala na jaře spolu s vydáním patnáctého studiového alba Memento Mori, pojmenovaného latinským rčením, které připomíná smrtelnost každého z nás. Deska i koncerty se nesou v duchu vzpomínky na zakládajícího člena Andyho Fletchera, který zemřel loni v květnu. Letní etapa turné po evropských metropolích skončí 11. srpna v norském Oslu. Poté se kapela přesune na severoamerický kontinent a po Novém roce se vrátí do Evropy. Dva koncerty odehraje 22. a 24. února v pražské O2 areně. Nejen čeští fanoušci rychle vykupují lístky (sobotní termín je v síti Ticketportal vyprodán, Ticketmaster momentálně hlásí poslední volná místa), zatímco stále ještě zpracovávají dojmy z nedělního hudebního zážitku na letišti v Letňanech. Sešlo se jich tam podle organizátora 60 tisíc, z nichž mnozí jsou věrnými „depešáky“ už od počátků kapely, která se dala dohromady v roce 1980 a první koncert u nás odehrála ještě před revolucí.
Hudba a charita
Od roku 2010 skupina ve spojení se švýcarskou hodinkovou firmou Hublot podporuje různé charitativní projekty. Hublot tehdy vytvořil dvanáct originálních hodinek inspirovaných dosavadními alby Depeche Mode. Sběratelské kusy šly do aukce, jejíž výtěžek putoval britské organizaci Teenage Cancer Trust, která se věnuje mladým pacientům s rakovinou. Před deseti lety si kapela zvolila iniciativu Charity: Water, která se snaží zajistit lidem z rozvojových zemí přístup k čisté vodě. Ten rok Dave Gahan, Martin Gore a Andy Fletcher vyzvali fanoušky, aby na narozeniny členů kapely darovali příspěvek na konto Charity: Water. Dle údajů organizace se jen při této akci vybralo přes 24 tisíc dolarů.
Pro současné turné Memento Mori se partnerství Depeche Mode a Hublot zacílilo prostřednictvím charity The Conservation Collective na zodpovědné nakládání s odpadem a snižování znečištění životního prostředí. The Conservation Collective je rychle rostoucí mezinárodní síť dvacítky nadací, které financují inspirativní a efektivní lokální iniciativy na ochranu životního prostředí, obnovu přírody a ochranu proti změně klimatu. Mezi prvními podpořenými projekty, které kapela zatím oznámila, jsou evropské organizace jako například Ibiza Preservation, která se stará o čistotu španělských ostrovů Ibiza a Formentera a okolního moře, nebo britská Devon Environment Foundation, jež na kajacích vyrobených z recyklovaných rybářských sítí čistí vody a pobřeží na jihozápadě Anglie, ale třeba i projekty z Keni nebo Srí Lanky.
Současně Depeche Mode spolupracuje s týmem Green Nation pořadatelské organizace Live Nation na zlepšení recyklace odpadu během turné, snížení gastro odpadu a omezení jednorázových plastů. Poslední zmiňované se projevuje i tím, že se nápoje na koncertech čepují do vratných kelímků obrandovaných fotkami kapely a vizuály Memento Mori, z nichž se stávají vděčné fanouškovské suvenýry.