Minulý týden proběhlo v prostorách pražské Invalidovny slavnostní otevření velmi zajímavé výstavy RE_SHAPE/D. Ta je výsledkem roční práce šestice gymnaziálních studentů, kteří se pomocí nápaditého projektu chtějí podílet na tvorbě témat soudobého umění. Za jeden z největších problémů postmoderní společnosti studenti prý pokládají informační zahlcenost, právě proto tak chtějí návštěvníkům nabídnout různost obrazů, které si pod stejným slovem nebo názvem představí informacemi a zkušenostmi nezatížené dítě a dospělý člověk – umělec.
Myšlenka RE_SHAPE/D spočívá v tom, že na jednom konci stojí dílo současného umělce
a na druhém výtvarná práce předškoláka nebo žáka prvního stupně ZŠ. Jediná informace, na základě které děti tvoří, je právě slovo – název díla. Budete tedy moci srovnat dvě velmi odlišné obrazové interpretace téhož. Součástí výstavy je pak i film, který vznikal po dobu celého procesu.
Vznik zajímavé myšlenky
Jak vlastně tato myšlenka vznikla? Na gymnáziu da Vinci přicházejí studenti s návrhy na semináře. Jedním z nich byl Seminář umělecký provoz, v průběhu kterého studenti navštívili různé instituce a osobnosti pohybující se v oblasti výtvarného umění – galeristy, majitele soukromých galerií, aukční síně, umělce, kurátory a neziskové organizace, aby mohli na základě informací z praxe zrealizovat výstavu vlastní. Mimo roli kurátorů se však museli studenti stát i PR pracovníky, grafiky a v neposlední řadě crowdfundery, aby získali potřebné finance k uskutečnění výstavy. „RE_SHAPE/D je příležitost zkusit si něco nového a zároveň upozornit na problém postmoderní doby, který postihuje většinu lidí, aniž by si to uvědomovali, vysvětluje jeden ze studentů Hubert a Sofie dodává: „Je to pro mě čas strávený na něčem, co mi dává smysl, a doufám, že bude i divákovi, který se na naši výstavu přijde podívat.”
Výstavu RE_SHAPE/D, kterou můžete navštívit až do 2.11., podporují a svá díla zapůjčili: Krištof Kintera, David Böhm, Jiří Franta, Jiří Surůvka, Patrik Hábl, Marie Ladrová, Veronika Drahotová.